NEDERLANDSE HANDLEIDING
BluffTitler
BluffTitler (C)
Vertaald en aangepast door Roland De Schutter
Templates maken
"Een goede template geeft altijd een goede show, maar een goede show maakt niet altijd een goede template."
Een template (sjabloon) is een show die opnieuw kan worden gebruikt worden door de tekst (en) en / of de foto ('s) te veranderen.
De uitdaging is om effecten te ontwerpen die de show goed maken,onafgezien welke teksten en foto's die u gebruikt.
Een goede template kunt u een hoop tijd besparen omdat je je geen zorgen hoeft te maken over de graphics tijdens het bijwerken van de inhoud.
Dit is vooral belangrijk bij het gebruik van dynamische inhoud .
BluffTitler blinkt uit in verschaffen van de juiste technologie om het creëren van goede templates te verlichten.
Bounds
De tekstlaag heeft een Bounds (grenzen) eigenschap.
Deze grenzen kunnen zichtbaar worden gemaakt door op <F2> te drukken.
Met de eerste slider van deze eigenschap kunt u de maximale breedte van de tekst in te stellen.
Als de tekst breder is, wordt deze automatisch samengeperst om hem passend te maken.
Op deze manier je teksten niet kunnen van het scherm vallen of binnendringen in andere elementen.
Soft Returns
Met de tweede schuif van de Bounds eigenschap kunt u de maximale hoogte te stellen.
BluffTitler voegt automatisch zachte returns toe om de ruimte te vullen.
Op deze manier moet de template gebruiker geen "returns" tikken.
Image Resolution
De grootte van de afbeelding laag is niet afhankelijk van de absolute resolutie van het beeld.
Elke beeldlaag wordt geschaald om te passen in dezelfde rechthoek, rekening houdend met de aspectverhouding.
Net als de tekstlaag, is het beeld laag is voorzien van een Bounds eigenschap .
Met deze eigenschap kunt u de grootte van de rechthoek in te stellen.
Op deze manier kunnen foto's niet van het scherm vallen of binnendringen in andere elementen.
Circle Composition
De straal van de cirkel is afhankelijk van de lettergrootte en het aantal karakters.
Een eenvoudige truuk om de cirkel groter maken is om spaties toe te voegen aan het einde van de tekst.
Een veel betere manier is echter om het te gebruiken Bounds eigenschap om de straal in te stellen.
Zo wordt de straal onafhankelijk van de tekst.
Right Align
U kunt een tekst rechts uitlijnen door het toevoegen van spaties aan het begin van elke regel.
Een veel betere manier is om het te gebruiken Right Allign mode.
Logo
Sommige teksten bieden unieke mogelijkheden. Bijvoorbeeld, "AMSTERDAM" begint en eindigt met "AM".
Deze eigenschap kan gebruikt worden om een mooi rond logo te ontwerpen.
Dit effect verliest echter zijn voordeel als de tekst wordt veranderd.
Daarom is dit geen goede template.
Target O
Door de camera te laten vliegen vliegen door de opening van de O
of een bal laten vliegen door deze opening is een heel mooi effect.
Maar wat als je de tekst verandert en er een X staat op die positie?
Dit effect produceert in dit geval een uitstekende show ... maar is nutteloos als template.
Text on text
Het schrijven van een tekst op een andere tekst is een heel mooi effect.
Maar wat als je de grote "L" te veranderen in dit voorbeeld in een "T"?
Dit effect produceert in dit geval een uitstekende show ... maar is nutteloos als template.
Semantics
In plaats van het gebruik van nietszeggende of zeer specifieke teksten is het beter om teksten te gebruiken, zoals:
UW NAAM
WWW.UW-SITE.COM
UW MOOISTE SLOGAN HIER
Dit vertelt de latere template gebruiker die de teksten bewerkt, hoe ze kunnen worden gebruikt.
Text length
Korte grote teksten kunnen een goede manier zijn om te pronken met je geweldige texturen en effecten...
Maar de meeste template gebruikers zijn op zoek naar sjablonen met langere teksten.
Zorg ervoor dat uw templates er goed uit zien met titels tussen de 5 en 15 karakters.
Usefulness
Er goed uit zien is niet goed genoeg.
Uw sjabloon moet bruikbaar zijn ook.
Bijvoorbeeld zorg ervoor dat uw teksten duidelijk zichtbaar en leesbaar zijn ten minste op één moment in de animatie.
Je kunt abstracte expressionistische effecten op de achtergrond gebruiken,
maar zorg ervoor dat de boodschap goed wordt gecommuniceerd met behulp van duidelijk geschreven teksten op de voorgrond.
Tech Demo
Een tech demo is een show die een goede illustratie van een bepaalde techniek, bijvoorbeeld reflectie mapping.
Maak uw sjablonen niet zodat ze er allemaal uitzien als tech demo's.
Het doel van een sjabloon is niet om de wereld 3d-vaardigheden te laten zien .
Stel je in de positie van de template gebruiker en proberen om zijn behoeften te begrijpen.
Too dynamic
Teksten editeren kan aanvoelen als werken, als het er te veel zijn.
Voor een specifiek project voor een specifieke klant het kan nodig zijn om 20 dynamische teksten te hebben,
maar voor algemene templates is het het best om je te beperken tot 2,3 of 4 teksten.
Filename conventions
NIET DOEN
Gebruik geen spaties
Flare Blue.jpg FlareBlue.jpg
Gebruik geen exotische tekens
Beperk jezelf tot AZ, az ,0-9:
Título.jpg Title.jpg
Groep soortgelijke structuren met behulp van dezelfde naamgeving systeem
Flarered.jpg
greenflare.jpg
flare_Blue.png Flare_Red.jpg
Flare_Green.jpg
Flare_Blue.jpg
Bij het gebruik van cijfers, voeg 0 als 10 of meer worden gebruikt
Flare8.jpg
Flare9.jpg
Flare10.jpg Flare08.jpg
Flare09.jpg
Flare10.jpg
Gebruik beschrijvende namen
34632.jpg RedFlare.jpg
Engels namen gebruiken
Blauw.jpg Blue.jpg
Gebruik geen teksten als test, experiment, proberen, proberen, labo, ...
Test23.jpg Cloud.jpg
Als het een reflectionmap, voeg de string ReflectionMap
black.jpg ReflectionMap_Black.jpg
Bekijk de volledige lijst van alle FX / filename verenigingen BluffTitler gebruikt
Niet hetzelfde bestand twee keer te gebruiken met een andere naam
FlareRed54a.jpg
FlareRed67b.jpg FlareRed.jpg
Voeg uw initialen to
Voor bestanden die zijn auteursrechtelijk beschermd door u,
gebruik uw initialen gebruiken als voorvoegsel:
RedFlare.jpg MDO_RedFlare.jpg
DOEN